Muutoksen ja uudistumisen kumppani
Proinno on perustettu vuonna1993. Teemme työtä monialaisissa tiimeissä. Vahva ja monipuolinen asiantuntemuksemme perustuu tuhansiin projekteihin, 30 vuoden kokemukseen eri toimialoilla toimivien satojen yrityksien ja kymmenien julkishallinnon organisaatioiden kanssa. Tämä on eduksi erilaisten muutostilanteiden ymmärtämisessä.
Autamme rakentamaan uudistumiskykyä edistäviä toimintamalleja, ratkomaan ongelmia, tekemään käytännön muutoksia toimintatapoihin, syventämään asiakasymmärrystä ja kehittämään nykyisiä tai luomaan uusia palveluja. Parhaat tulokset saadaan asiakkaiden, työntekijöiden ja sidosryhmien kokemuksiin vaikuttavien tekijöiden yhtäaikaisesta parantamisesta.
Toimitusjohtaja
Uudistamisen arkkitehti, Lean-kehittäjä ja Excellence in Service –asiantuntija
Olen palvelujen Lean-kehittämisen, modernin johtamisen ja muutosjohtamisen, palveluliiketoiminnan, uudistamisen ja innovaatiokehittämisen ammattilainen, vaikuttavuushakuinen ja sertifioitu kehittämisen asiantuntija sekä kokenut johdon ja henkilöstön sparraaja ja valmentaja.30 vuoden kokemus vaikuttavasta kehittämisestä sadoista pk-yrityksistä ja kymmenistä julkishallinnon organisaatioista.
Kumppanit ja verkostot
Proinno toimii yhteistyössä edelläkävijä-kumppaneiden kanssa, joilla on arvostettua kokemusta eri toimialoilta. Tämä verkosto mahdollistaa parhaiden palvelujen räätälöinnin asiakkaille. Proinno on luotettava muutos- ja uudistumisen kumppani, joka auttaa yrityksiä ja organisaatioita menestymään muuttuvassa toimintaympäristössä.
Minna Storm Kasvun ja kansainvälistymisen sekä innovaatiokehittämisen ammattilainen, jonka ydinosaamista ovat strategian suunnittelu, partneriverkoston kehittäminen, resurssien tunnistaminen ja kansainvälinen markkinointi. Minna on toiminut sertifioituna asiakkuuksien, teollisuuden pitkäaikaisten liikesuhteiden, kasvun ja kansainvälistymisen asiantuntijana, kehittäjänä ja johdon strategisena kehitystukena 18+ vuotta. Työskentelee innovaatiojohtamisen parissa sekä johtaa yhteisvienti- ja kasvuhankkeita. Äidinkieleltään kaksikielinen ja kommunikoi sujuvasti myös englanniksi ja saksaksi. | Elsi Huovinen on yli 20 vuotta terveydenhuollossa eri tehtävissä toiminut muutosjohtaja, joka on erikoistunut Lean-asiantuntijuuteen. Hän toimii Taysin uudistamisohjelman projektipäällikkönä ja asiantuntijana avohoitotoiminnan kehittämisessä. Elsi on toiminut myös kouluttajana, valmentajana ja laatupäällikkönä. Hänen tavoitteenaan on kehittää suomalaista terveydenhuoltoa automatisoinnin avulla, jotta palvelutuotanto olisi kustannustehokkaampaa ja henkilöstöresurssit säästyisivät. | Marja Honkakorpi Johtamisen, strategiatyön ja viestinnän asiantuntija. Marjalla on 25 vuoden monipuolinen kokemus erilaisista kehitys- ja johtotehtävistä. Hänen vahvuuksiaan ovat muutosjohtaminen, strategiaprosessien fasilitointi sekä liiketoiminnan kehitys ja digiloikkien valmistelu. Marja suhtautuu intohimoisesti systeemiajatteluun, ongelmanratkaisuun ja unelmatiimien muodostamiseen ja johtamiseen. Hän on asiantuntija etenkin viestinnän, markkinoinnin ja brändinhallinnan alueilla, toimialatuntemusta löytyy muun muassa medialiiketoiminnasta, start up -skenestä sekä kuntakentältä. |
"Nina kuuntelee ja ymmärtää asiakkaan tilanteen ja tarpeet. Niiden perusteella hän kykenee tekemään nopeasti perustellut ehdotukset etenemisen vaihtoehdoista. Hänen työskentelytapa herätti luottamusta jo aiemmin ja se vain vahvistui tämän prosessin aikana. Yhteistyömme sujui suunnittelu- ja ohjausprosessin sekä johtoryhmän työskentelyn aikana loistavasti. Nina on muutosarkkitehtina ykkösluokkaa."
Miksi me?
- Työn tulokset ovat mitattavissa euroina, tehokkaana työaikana, palvelun yhtenäisenä laatuna, parantuneina asiakaskokemuksina ja työntekijöiden tyytyväisyytenä.
- Toimimme kolmella tasolla: ongelmien ratkaiseminen, vakiinnuttaminen ja Excellent -taso.
- Suunnittelemme muutospolut, vaiheistuksen ja toimenpiteiden käytäntöön juurruttamisen, joka perustuu lähtötilanteen läpivalaisuun ja vastuulliseen muutokseen.
- Meillä on vahva osaaminen ja kokemus yritysten ja julkisten palvelujen asiakaslähtöisestä kehityksestä.
- Työskentelymme perustuu systemaattiseen ja kestävään kehittämiseen mm. Lean ajattelun, palvelumuotoilun ja vastuullisen johtamisen periaatteisiin, kokemustiedon ja tutkimuksen hyödyntämiseen.
- Olemme edelläkävijänä hyödyntäneet jo yli kymmenen vuoden ajan lean- ja muotoiluajattelua sekä muita yhteiskehittämisen menetelmiä yritysten ja yhteisöjen uudistamisessa.
- Menetelmät ovat käytännönläheisiä, inspiroivia ja mutkattomia perustuen jatkuvan parantamisen ja tehokkaiden työskentelytapojen periaatteisiin.