Kumppanisi kestävään kehitykseen ja tulokselliseen uudistumiseen
Tuemme yrityksiä ja julkisen sektorin organisaatioita asiakaskeskeisten, tehokkaiden ja kestävien toimintamallien luomisessa, jotka edistävät jatkuvaa kehitystä ja kasvua. Yhdessä asiakkaidemme kanssa yhdistämme syvällisen asiakasymmärryksen, nykyaikaiset johtamismenetelmät ja vahvan arvopohjan luodaksemme konkreettisia hyötyjä kaikille sidosryhmille. Emme tavoittele asiakasmääriä, vaan valikoimme juuri ne yhteistyöt, joissa voimme yhdessä saavuttaa merkittäviä ja mitattavia tuloksia.
Arvolupauksemme – Konkreettisia hyötyjä asiakkaille
Asiakkaidemme tyytyväisyys on meille tärkeää, ja Net Promoter Score -arviomme on 94 %. Yhdessä asiakkaidemme kanssa rakennamme konkreettisia ja selkeästi mitattavia tuloksia, jotka tuottavat suuremman arvon kuin investointi. Yhteistyössä asiakkaamme saavuttavat:
- Parannetun asiakaskokemuksen ja sitoutuneen henkilöstön
- Tehokkaat ja sujuvat prosessit
- Kustannussäästöjä ja kasvavaa tuottavuutta
- Kestävää ja jatkuvaa kehitystä kaikilla organisaation tasoilla
Arvot ja työkulttuurimme
Toimintamme perustuu seuraaviin perusarvoihin:
- Tinkimätön asiakaskeskeisyys: Kaikki ratkaisumme lähtevät asiakkaan tarpeista ja tuovat konkreettista lisäarvoa.
- Tarpeeseen vastaaminen ja selkeästi mitattavat hyödyt: Kehitämme vain sellaista, mikä todella palvelee asiakkaan tavoitteita ja tuottaa enemmän arvoa kuin siihen investoidut resurssit.
- Kokonaisvaltainen vaikuttavuus eri näkökulmista: Ratkaisumme tuottavat hyötyjä, joita arvioidaan yrityksen, henkilöstön, johdon, asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kannalta, jolloin kaikki sidosryhmät saavat merkityksellisiä ja kestäviä tuloksia.
Virtaustalous®-menetelmä – Uniikki lähestymistapa
Virtaustalous on kehittämämme menetelmä, jossa yhdistyvät kokonaisvaltainen systeemiajattelu ja ekosysteemin sujuvuuden periaatteet. Menetelmä keskittyy siihen, että organisaation toiminnot ja resurssit virtaavat saumattomasti, tukien jatkuvaa parantamista ja lisäarvon luomista. Yhdessä asiakkaidemme kanssa voimme tällä menetelmällä saavuttaa:
- Sujuvamman ja tehokkaamman toimintaympäristön
- Kustannustehokkuutta ja kasvavaa tuottavuutta
- Kokonaisvaltaisen hyödyn, jossa eri osa-alueet tukevat toisiaan kohti yhteisiä tavoitteita
Käyttämämme metodit
Hyödynnämme monipuolista menetelmäosaamistamme tehokkaasti ja räätälöimme lähestymistapamme aina asiakkaan tarpeisiin. Työskentelymme perustuu ihmislähtöisyyteen, liiketoimintalähtöisyyteen ja kokemustiedon hyödyntämiseen. Käytössämme on kestävästä kehityksestä ammentavia työkaluja, jotka tukevat uudistumista kokonaisvaltaisesti ja vaikuttavasti.
- Lean-kehitys: Lean-menetelmä on meille enemmän kuin pelkkää resurssitehokkuutta. Se on ihmislähtöinen ja hyvinvointia tukeva toimintamalli, jonka avulla vähennämme hukkaa ja parannamme arjen sujuvuutta, keskittyen asiakkaan ja työntekijöiden kokemaan lisäarvoon.
- Excellence Service ja johtamisen standardit: Excellence Service -standardien avulla rakennamme asiakaskeskeistä toimintakulttuuria, joka takaa korkeatasoisen palvelun ja pitkäkestoisen asiakastyytyväisyyden. Johtamisen standardit tukevat prosessien laatua ja tuloksellisuutta.
- Dialoginen johtaminen ja yhteiskehittäminen: Muutokset toteutetaan osallistavalla ja kuuntelevalla otteella, jolloin organisaation jäsenet, johto ja asiakkaat ovat mukana kehityksessä. Yhteiskehittäminen sitouttaa sidosryhmät ja mahdollistaa aidon yhteistyön.
- Kokemustiedolla johtaminen: Hyödynnämme kokemustietoa laaja-alaisesti; tämä sisältää työntekijöiden, esihenkilöiden, johdon, asiakkaiden ja kumppaneiden kokemukset. Kokemustieto tuo arvokasta ymmärrystä arjen haasteista ja mahdollisuuksista, auttaen päätöksenteossa ja kehityksessä, joka pohjautuu todellisiin havaintoihin.
- Design Thinking ja modernit johtamismallit: Sovellamme Design Thinkingiä, strategiatyökaluja ja moderneja johtamismalleja, joiden avulla kehitämme uusia ratkaisuja ja innovaatioita. Näiden menetelmien avulla voimme vastata joustavasti ja ketterästi muuttuviin tarpeisiin ja tukea liiketoiminnan kasvua.
Laaja ja räätälöity menetelmäosaamisemme takaa, että kaikki kehitystoimet tuottavat pitkän aikavälin hyötyjä kestävästi.
Nina Lappalainen
Toimitusjohtaja
Uudistamisen Arkkitehti
Muutosjohtaja (Interim)
Palvelujen Lean kehittäjä
Excellence in Service –asiantuntija
Nina Lappalainen on Proinnon toimitusjohtaja, Lean-ajattelun sanansaattaja ja uudistamisen asiantuntija, jolla on yli 30 vuoden kokemus palveluliiketoiminnan kehittämisestä. Tunnettu Palvelujen Lean-kehittäjänä ja Excellence in Service -asiantuntijana, Nina auttaa organisaatioita luomaan nykyaikaisen, asiakaskeskeisen ja vastuullisen toimintakulttuurin.
Nina on energinen strategian juurruttaja ja yhteistyön edistäjä, joka vie eteenpäin muutosprosesseja yksityisellä ja julkisella sektorilla. Hänen tavoitteenaan on synnyttää aitoja, kestäviä muutoksia, jotka hyödyttävät sekä johtoa että henkilöstöä – yhdessä kohti parempia tuloksia ja pysyvää menestystä.
Minna Storm
Pohjoismaiden markkinoiden asiantuntija
Pohjoismaisen liiketoiminnan kasvun, ekosysteemien ja verkostojen johtaja
EccaNordic Oy
Minna Storm, Econ.LIC/KTL, CMC, LJK, ABM/HHJ, on Proinnon arvostettu yhteistyökumppani ja Pohjoismaiden markkinoiden asiantuntija, erikoistuneena terveyteen, hyvinvointiin, kestävään asumiseen ja rakentamiseen. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus kasvun, kansainvälistymisen ja innovaatioiden kehittämisestä, keskittyen strategiseen suunnitteluun, partneriverkostojen kehittämiseen ja kansainväliseen markkinointiin. Minna toimii aktiivisesti innovaatiojohtamisen ja yhteisvientihankkeiden parissa ja kommunikoi sujuvasti ruotsiksi, suomeksi, englanniksi ja saksaksi, tuoden kansainvälistä näkemystä Proinnon projekteihin.
Elsi Jurmu on Proinnon avainasiantuntija, jolla on yli 20 vuoden kokemus terveydenhuollon muutosjohtajana. Hän on erikoistunut Lean-menetelmiin ja keskittyy terveydenhuollon palveluiden tehostamiseen. Elsi on merkittävässä roolissa Taysin uudistamisohjelman projektipäällikkönä, ja kehittää siellä kustannustehokkaita palveluratkaisuja. Hänen vahvuutensa kouluttajana, valmentajana ja laatupäällikkönä tukevat hänen jatkuvaa ammatillista kasvuaan. Elsin erikoisosaaminen kattaa muutoshallinnan, laadunhallinnan, projektihallinnan sekä Lean- ja palvelumuotoilun soveltamisen terveydenhuollossa, tehdessä hänet arvokkaaksi asiantuntijaksi terveydenhuollon palveluiden kehittämiseen liittyvissä hankkeissa.
Marja Honkakorpi on dynaaminen interim-muutosjohtaja, jolla on 25 vuoden syvällinen kokemus monipuolisista kehitys- ja johtotehtävistä. Hän on erikoistunut muutosjohtamiseen, strategiaprosessien hallintaan ja liiketoiminnan kehitykseen. Marjan vahvuuksiin kuuluu systeemiajattelu ja ongelmanratkaisu, sekä syvä tietämys viestinnästä, markkinoinnista ja brändinhallinnasta. Hänen monipuolinen toimialatuntemuksensa kattaa median, startupit ja julkishallinnon, tuoden arvokasta näkemystä kestävien muutosstrategioiden luomiseen.
Yhteistyö on voimamme
Olemme osa monialaista yhteistyöverkostoa, joka koostuu johtavista yrityksistä ja organisaatioista. Tämä verkosto mahdollistaa kattavien ratkaisujen tarjoamisen ja laajentaa asiantuntemustamme, rikastuttaen palveluitamme ja lisäten niiden vaikuttavuutta.
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja keskustellaan, miten voimme tukea organisaatiotasi kestävän kasvun ja toiminnan sujuvuuden saavuttamisessa. Varaa maksuton online-tapaaminen ja löydä yrityksellesi paras tie kohti konkreettisia tuloksia.
Yhteistyökumppaneiden kokemukset yhteistyöstä
”Nina kuuntelee ja ymmärtää asiakkaan tilanteen ja tarpeet. Niiden perusteella hän kykenee tekemään nopeasti perustellut ehdotukset etenemisen vaihtoehdoista. Hänen työskentelytapa herätti luottamusta jo aiemmin ja se vain vahvistui tämän prosessin aikana. Yhteistyömme sujui suunnittelu- ja ohjausprosessin sekä johtoryhmän työskentelyn aikana loistavasti. Nina on uudistamisen arkkitehtina ykkösluokkaa.”
Martti Soudunsaari
Pelastusjohtaja, Lapin pelastuslaitos
”Ninalla on mahtava, pitkäaikainen ja monipuolinen kokemus työstä monenlaisten yritysten kanssa. Käytännönläheisyyden ja kokemuksen lisäksi hän tuntee teoriat ja strategiat. Yritykset saavat häneltä monipuolista ja selväjärkistä opastusta ja pitkäjänteistä tukea.”
Tuija Seipell
Keynote-puhuja, johdon konsultti, Vancouver, Kanada
”Ninan vahvan asiantuntemuksen lisäksi hänen suunnitelmallisuutensa ja perusteellinen paneutumisensa asiaan tekevät hänestä erinomaisen yhteistyökumppanin. Kehittämistyössä Nina on innostava ja voimaannuttava, mikä luo erittäin positiivisen ja tuloksellisen työskentelyilmapiirin.”
Riitta Harmanen
Toimitusjohtaja, Eduro-säätiö
”Olen erittäin tyytyväinen Proinnon toimintaan. Arvostan erityisesti toimitusvarmuutta, kykyä tarjota täsmällisiä ratkaisuja ongelmiin sekä heidän syvällistä asiantuntemustaan. Yhteistyö on ollut tehokasta ja tuloksellista.”
Risto Lustila
Tuotepäällikkö, Business Finland
”Nina on ollut erinomainen sparraus- ja keskustelukumppani yrittäjäladullani. Hänen kanssaan ideoiden jalostaminen ja kehittävän palautteen vaihto on ollut erityisen hedelmällistä. Ninan ainutlaatuinen osaaminen ja lähestymistapa erottuvat edukseen muiden asiantuntijoiden joukosta. Hänellä on paljon annettavaa kestävän kilpailukyvyn rakentamiseen ja hallitun kasvun johtamiseen pitkällä aikavälillä.”
Juhani Huhtala
Yrittäjä, Ounas Partners Oy
”Olen työskennellyt Ninan kanssa useissa projekteissa. Olen erittäin vaikuttunut siitä, miten Nina ei nojaudu pelkästään omaan kokemukseensa, vaan omistautuu täysin asiakkaan ainutlaatuisten tarpeiden ja tilanteiden ymmärtämiseen. Tämä paneutuminen näkyy selvästi hänen toteutuksissaan ja tuottaa konkreettista hyötyä meille asiakkaina.”
Sanna Leppänen
Toimitusjohtaja, Suomen Toimitusjohtajakoulu Oy
”Proinno on ECCA Nordic:n hyvä yhteistyökumppani. Silloin, kun yrityksessäsi on ydinosaamisen ja strategian kirkastamisen paikka, suosittelemme lämpimästi Proinnoa. Nina on rautainen ammattilainen ja hyvä kumppani!”
Minna Storm
Toimitusjohtaja, ECCA Nordic Oy